Uusi sukupolvi, 5 asiaa milleniaaleille markkinoimisesta.

Oletko jo kuullut sen? Sanan "milleniaalit"? Se kuulostaa ihan joltain armageddonin ennustukselta, mutta kuvaa vain uusinta sukupolvea, älylaite kädessä syntyneitä uusia nuoria. Miten milleniaali eroaa aiemmista sukupolvista? Milleniaalin kätten ulottuvilla on pienestä pitäen ollut rajaton määrä tietoa. Tämä tieto sisältää osittain mainontaa ja markkinointiviestejä, joita eri mediat ovat nykyään pullollaan. Mainontaähky on täyttänyt nuoren sukupolven pään eivätkä perinteiset viestit enää tavoita samoin kuin ennen. Tässä 5 uutta ajatusta markkinointiviestintään, jolla tavoitat parhaiten nuorimman sukupolven;

1. Aitous.
Ensimmäinen ja tärkein asia. Mainoshelinä ei milleniaalia hetkauta. Tiedossa on miten korporaatiot pyrkivät vaikuttamaan markkinointiviestinnällään. Aito sisältö on tehokkainta. Kuten aina, puskaradio voittaa kaiken muun, hyvässä ja pahassa.

2. Kulutustapa.
Milleniaalin ostopäätös ja ajattelutapa tuotteista koostuu kolmesta asiasta Arvoista, tarpeesta ja halusta. Markkinointikampanjat täytyy suunnitella milleniaalien arvot mielessä pitäen, ihan kuin edellisille sukupolville suunnattiin edellisten sukupolvien mukaista markkinointiviestintää. Monet milleniaalit viljelevät sanontaa "YOLO" eli you only live once, joka on hyvä muistutus siitä, että milleniaalin rahat suuntautuvat elämyshakuisesti. Milleniaalien aikaa vaaditaan niin moneen paikkaan että he ovat oppineet arvottamaan aikaansa. Siinä missä edellinen sukupolvi teki kesätöitä ostaakseen jotain, milleniaali käy töissä ostaakseen elämyksiä ja hänelle on ehdottoman tärkeää päästä myös lomailemaan ja vapaa-ajalle. Poikkeuksellisen työteliäs milleniaali on onnellisin työssä jota arvostaa ja jota ei koe työksi.

3. Arvo
Kun annat, niin saat. Tärkeä osa uutta markkinointitapaa on antaa kuluttajalle jotain arvokasta. Unohda alekampanjat ja anna tarjouskuponki tai kaupanpäällinen. Anna ilmaiseksi jokin palvelun osa joka innostaa palaamaan. Nyt jos koskaan pitää panostaa suhdetoimintaan ja myyntiin.

4. Visuaalisuus ja esteettisyys
Tärkeimmät markkinoinnin tehokeinot ovat kaunis ja visuaalisesti näyttävä markkinointi. Lisäksi esimerkiksi printti- ja myymälämainonnassa käytetään eri pintoja joilla luodaan erityistä tuntumaa. Muista elämyksellisyys, tässä se korostuu. Miten sinun yrityksesi tuote voisi olla visuaalinen elämys? mitä jos tekisit mainosvideon yrityksestäsi? Se todennäköisesti katsotaan useammin kuin nettisivusi palvelut-osio luetaan.

5. Sosialisoidu
Sille ei vain mahda mitään, sosiaalinen media on tullut jäädäkseen, mutta facebook ei enää riitä. Eikä instagram. tällä hetkellä kuumimpia ovat ne joissa vanhemmat eivät vielä ole, esimerkiksi periscope, snapchat, musical.ly live.ly jne. näistä palveluista sinun yrityksesi markkinoinnin pitäisi olla kiinnostunut, mikäli aiot tavoittaa ensimmäisten joukossa nuoret kuluttajat.

Tässä näitä ideanpoikasia taas tällä kertaa. Tarkoitus on lähinnä herättää ajattelemaan, etteivät perinteiset keinot enää tehoa nuoreen sukupolveen. Yritykseni palvelut pureutuvat juuri nuoremman sukupolven kanssa viestimiseen ja lähden mielelläni kahville pohtimaan milleniaalien sielunelämää, sekä luomaan uuden sukupolven mainontaa.

Kommentit

Suositut tekstit